środa, 1 sierpnia 2012

W końcu przyszła do mnie upragniona głowa.
Miała mały uszczerbek przy oczku, który zamaskowałam glinka i mam zamiar zamalować.
Niestety nie mam pewności czy główka jest dobrego rozmiaru w stosunku do korpusu ?
Poprzednia celuloidowa w rozsypce była na 100% za duża bo mocno odstawała od korpusu :-)


Celuloidowa głowa trochę posklejana i zostawiona na pamiątkę.

Oglądałam zdjęcia lalek ze skórzanymi ciałami i głowami z biskwitu. Kilka z nich miało dość długie brzuszki w stosunku do głowy. Ogólnie wydaje mi się, że stare lalki nie są do końca proporcjonalne.





Przykłady z internetu

Proszę o radę i wskazówki czy główka pasuje Waszym zdaniem ? Bo sama już nie mam pewności.
Nie przymocowałam jej jeszcze więc nie do końca dobrze wygląda ale jakoś można sobie wyobrazić.



Na razie bez jednego oczka , które wkrótce zamontuję po zamalowaniu ubytku.

Wydaje mi się, że głowa mniejsza jest ok mimo długiego ciała jakoś ta większa głowa z niedokończonym popiersiem teraz zupełnie mi nie pasuje wielkością .


Mam też zagwostkę odnośnie peruki. Miałam dla niej przygotowaną oryginalną starą perukę z pięknych ludzkich włosów ale zrobiłam też sama drugą perukę w blondzie. Niebieskie oczy, które kupiłam na Kole wydają się bardzo ładnie pasować do mniejszej główki i bardziej mi się z nimi podoba.
A co Wy myślicie które włosy wybrać biorąc też pod uwagę strój który uszyłam?

Tak główka wygląda w jasnych blond włoskach

A tak w ciemnym blondzie z wpiętą starą broszką z koralików






5 komentarzy:

  1. Jak na moje oko jest OK i lalka ładnie wygląda- ale ja w temacie starowinek ekspertem nie jestem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co do tego, czy pasuje, to nie widzę jak się łączy z ciałem, więc trudno powiedzieć - powinna całkiem wchodzić popiersiem na korpus i nie wystawać po bokach poza ciało. tzn biskwitowe ramiona powinny sięgać mniej więcej od ręki do ręki - ładnie to widać na 4-tym zdjęciu od góry na przykładowych zdjęciach - popiersie wchodzi pod skórę, która je trzyma na miejscu i odznacza się linia jakiej jest wielkości. Twoja ogólnie proporcjami pasuje, gorzej, jeśli popiersie jest za małe (ostatecznie zawsze lepsze ciut za duże, niż za małe). Jeśli mogę coś doradzić, to nie montuj głowy na mur-beton. raczej złap klejem w 2-3 miejscach, najlepiej sklejając końcówki skóry na ramionach (nawet nie koniecznie przyklejając je do biskwitu).

    perukę ja ogólnie wolę drugą, ale jest chyba na sporo większą głowę - na pewno nie może mieć tej wielkości obważanków po bokach, bo każdy z nich jest wielkości jej głowy. Wydaje mi się, że blond peruka jest znacznie bardziej proporcjonalna dla niej.

    aha! co do tych zdjęć przykładowych, to większość z tych lalek to "składaki", więc mają prawo nie być proporcjonalne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głowa jeśli o to chodzi właśnie ładnie i dość dobrze nachodzi popiersiem na korpus. Ma swoje dziurki więc nie będę jej w ogóle przyklejać tylko dobrze zamocuję pod ubraniem. Ręce też powinny być inne na dodatek są za nisko przyszyte i myślę, że z biskwitowymi dłuższymi tak jak radziłaś wyglądała by lepiej. Na razie mam tylko jedną taka rękę odpowiedniej wielkości wiec nie będę wymieniać, może kiedyś się uda i taką kupię.

      Usuń
    2. a to w ogóle możesz tym rękom doszyć albo dokleić fragment między ramionami a łokciami z czegokolwiek - pod ubraniem nie będzie widać, a ktoś już i tak przy nich kombinował jak chłop pod górkę.
      wydaje mi się, ze ta głowa pasuje i tylko za mizerne rączki mogą zaburzać proporcje. ale już bliżej niż dalej, jeszcze trochę pracy i będzie całkiem porządna lalka :)

      Usuń
  3. o masz tutaj lalkę z własnym ciałem
    http://antiquehelper.rfcsystems.com/Full/102/98102.jpg
    a tu mniej więcej proporcjonalna http://www.ogallerie.com/auctions/2006-03/030362.jpg
    a no i poza tym te proporcje są jak u ludzi - im większa głowa i mniejsze ciało, tym bardziej "dziecięca" lalka. i na odwrót - mniejsza głowa na większym ciele to już większa dziewczynka.

    OdpowiedzUsuń