piątek, 3 sierpnia 2012

moja handmade BJD doll

Jakiś czas temu marzyłam o lalkach typu BJD. Podziwiałam niektóre Japońskie cudeńka.
Fascynowały mnie również lalki artystyczne Marmite Sue, Virginie Ropars czy Popovy Sisters. Na świecie jest wielu niezwykle uzdolnionych lalkarzy.
Moją miłością w świecie lalek BJD z porcelanowymi stawami kulkowymi są lalki Mariny Bychkovej zwane Enchanted Doll. Zobaczcie sami, nie tylko lalki rewelacyjne, ale stroje akcesoria zrobione z tak niezwykłą precyzją.


Kilka ulubionych lalek Mariny z jej strony internetowej :





Autorka z jedną ze swoich lalek

Pomysłowość i talent artystki nie zna granic niestety nie stać mnie na kupno takiej pięknej lalki.
Z Polskich autorów lalek podziwiam Marti Presents Dolls.

Postanowiłam, że spróbuję zrobić coś na kształt takiej lalki z masy plastycznej.
Nie robiłam wtedy zdjęć w trakcie pracy więc pokażę efekt końcowy.



Bez peruki i ubrania



  Zbliżenie na stawy kulkowe rąk nóg oraz głowę z ruchomymi oczami i mocnym groteskowym makijażem.





Lalka stylizowana na damę z okresu Ludwika XVI-go.

Moja lala może nie dorównuje lalkom zawodowców. Jest mi jednak szczególnie bliska bo stanowi moją pierwszą próbę zrobienia całkowicie samemu lalki z artykułowanym ciałem.Wkrótce pokażę skończone dla niej ubranko w fioletowych barwach. Śmieszne stringi, widoczne na zdjęciu, to dzieło chłopaka mojej siostry, który uparł się koniecznie i sam je zrobił. Ponieważ jego pomoc przy robieniu dziurek w kulkach i częściach lalki była nieoceniona nie mogłam mu odmówić i się nie zgodzić ;-)

7 komentarzy:

  1. hahah! jak na pierwszy raz, to jest całkiem fantastyczna! widzę, że jesteś na drodze do rozwinięcia nowego hobby ;) Też sobie kiedyś zrobiłam lalkę, ale znacznie bardziej prymitywną - miała ciało z pięciu elementów i uformowaną twarz, daleko jej było do szklanych oczu, nie mówiąc o ruchomych. Kurczę, fajna sprawa! BJD baaaardzo mi się podobają, ale ceny powalają na kolana :(

    OdpowiedzUsuń
  2. patrzę na Twoją lalkę już po raz kolejny i nie mogę wyjść z podziwu. Musiała być ogromnie pracochłonna! Ile ma wzrostu?
    Kurczę, zachciało mi się też wyprodukować jakąś lalkę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, pracowałam nad nią długo bo zaczęłam robić z zapałem głowę i części ale później miałam inne sprawy. Ostatnio postanowiłam ją dokończyć bo została mi najgorsza część czyli korpus, który musiał być pusty w środku. Do jej zrobienia wykorzystałam rurki plastikowe szersze do kabli kupione w markecie oklejałam je glinką ceramiczną i w ten sposób miałam części rąk i nóg puste w środku. Głowa zrobiona była na kulce z papieru z odciętym skalpem żeby później łatwo wydłubać papier i zamontować gumki. Korpus zrobiłam z oklejonej rolki papieru toaletowego.
      Później trzeba było zrobić kulki służące jako ruchome stawy oraz dziury, przez które przewlekałam gumki.
      Mechanizm podobny do starych lalek. Jest sporo informacji w necie na temat robienia bjd. Korzystałam też z gotowego zdjęcia lalki w proporcjach żeby nie przeskalować jakiegoś elementu. Moja lalka ma 40 cm

      Usuń
  3. Cześć.

    Lalka ,jak na pierwszy raz, super! Jak zrobiłaś stawy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stawy są to kulki z glinki później je wydrążyłam Dremlem jak koraliki a na końcach kończyn pustych w środku (oklejone rurki z Leroy Merlin)są takie wklęśnięcia dopasowane do kulek. Może niedługo wrzucę na bloga przykład jak to zrobiłam.

      Usuń
  4. Byłoby super ponieważ, sama tworzę lalki, jednak jeszcze nigdy nie próbowałam ze stawami kulkowymi. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakim cudem te stawy kulkowe nie odpadają? jakaś gumka? sznurek?
    ;-;

    OdpowiedzUsuń