wtorek, 14 sierpnia 2012

Biskwitowe maleństwa

Chciałam pokazać lale z kolekcji mojej i mojej siostry Beaty, które poddane zostały przez mnie renowacji.
Zazwyczaj te małe biskwitowe laleczki sygnowane są napisem Germany lub tylko numerem, dlatego ich identyfikacja jest bardzo trudna.




Ta laleczka należy do mnie, nie miała rąk, za to śliczną buzię z kokardką na włosach.
Brakuje jej jeszcze sukienki, którą muszę uszyć.





Ta lala jest bardzo mała, jej korpusik jest z lekko połyskliwego biskwitu. Dorobiłam z koralików malutkie oczy i perukę. Dostała też nowe ręce i nogi. Strój z opaską na włosach podkreślił jej delikatną urodę.




Biskwitowa mała blondyneczka również z dorobionymi kończynami i szytym ubrankiem. Stawy powinny być łączone z ciałem (tak jak pierwsza pokazana lalka) na metalowe cienkie druciki ale ja na razie zastosowałam gumkę. Być może kiedyś, uda się znaleźć stare, pasujące kończyny dla którejś z nich.




Zdjęcie z internetu podobnej lalki z tej wytwórni 

Ta lalka to porcelanka z wytwórni Limbach z sygnaturą widoczną na plecach w kształcie koniczynki.
Ma blond włosy z charakterystycznymi niebieskimi kokardkami, ręce, nogi i strój są dorabiane.







Chłopiec i dziewczynka to mini bobaski bardzo popularne w Niemczech, sygnowane Made in Germany firmy Herwig & Co. Na szczęście zachowały się w dobrym stanie. Chłopiec jest kompletny, druga lalka zrobiona na dziewczynkę, miała ukruszone fragmenty rąk, które dorobiłam. Bobasy dostały nowe ubranka inspirowane tymi z epoki.


A to lalka ze starą porcelanową mini główką, której posłużył tymczasowo korpus małej porcelanki z kolekcji Deagostini.



Główka bardzo mi się podobała, ma mini ząbki i śliczne uszka oraz zaznaczone rzęsy i zaróżowione policzki. Dorobiłam tylko oczy z koralików i perukę.
W ubranku szytym przeze mnie prezentuje się całkiem dobrze i czeka na oryginalny korpus. Taki mały bardzo trudno zdobyć bo zazwyczaj były one z masy i po tylu latach zwyczajnie się rozsypują. Porcelanowe małe kończyny też się gubiły lub łatwo mogły stłuc.Stąd tyle małych główek bez korpusów :-(



A na koniec ciekawostka - mebelki , które przemalowałam z różowych starych plastików na biało-złoto i dodałam odpowiednie obicia oraz obrusik. Na stole zastawa mojej siostry, którą kupiła w  Puppen Museum Goslar w niemczech. Lalki kupione na eBay-u to współczesne, stylizowane porcelanki.
Ostatnio chodzi mi po głowie pewien pomysł na zrobienie stylizowanego an antyczne "presentation box doll" dla jakiejś małej lalki. Zobaczymy co z tego wyniknie :-)











6 komentarzy:

  1. te maluchy są świetne. nawet nie wiem, która najbardziej mi się podoba. sama zastanawiałam się nad rozpoczęciem takiej mini-kolekcji, ale jakoś na razie nic z tego nie wychodzi. niemieckie podobają mi się zdecydowanie bardziej, a trafiam głównie na japońskie. świetne laleczki! podziwiam też pomysłowość w dorabianiu oczu z koralików - wyglądają idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczna kolekcja! Laleczki są śliczne! A dorabiane oczka wyglądają znakomice.
    Swoją drogą wykorzystanie lalek Deagostini na dawczynie ciałek jest doskonałym pomysłem

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam!!!! Dwa miesiące temu urodziłam córeczke- postanowiłam kupić "jej" :):):) kilka lalek a że uwielbiam starocie zaczełam buszować w internecie. Kupiłam dwie stare lalki, nie są aż taaaak stare ale dla mnie boskie (jak na początek zbieractwa). Przewertowałam internet, znalazłam Twój i kilka innych blogów i jestem zachwycona!!!!! Moje lalki wymagaja jednak wymiany włosów....i tu zaczynają se schody- nie mam bladego pojęcia jak to zrobić. Prosze o podpowiedz- gdzie moge kupić gotowe peruki lub jak je zrobic? z czego? Stare włosy nie nadają się do niczego- wyłażą garściami. Chce uratować te nieszczęsne zabawki. Proszę o podpowiedź. Mój mail lniene.gniazdo@gmail.com
    Pozdrawiam Ivrona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam blog Agaty i posty:
      http://starelalki.blogspot.com/2013/01/peruki-lalek-fryzury.html
      lub
      http://starelalki.blogspot.com/2012/08/am-1894-tadaaaaam.html
      próbowałyśmy robić też włosy z czesanki owczej
      ale najlepiej jak się uda uratować starą perukę uprać + wyczesać albo kupić od jakiejś starej lalki

      Usuń
  4. Witam ja również jestem fanką staroci, posiadam w swojej kolekcji małe laleczki jak i duże w dobrym i w gorszym stanie. Niektóre z nich mają ubytki w porcelanie czy ktoś wie w jaki sposób można naprawić takie rzeczy???

    OdpowiedzUsuń
  5. 26 year-old Associate Professor Hedwig Laver, hailing from Mount Albert enjoys watching movies like Galician Caress (Of Clay) and Mushroom hunting. Took a trip to Sceilg Mhichíl and drives a Ferrari 250 GT LWB California Competizione Spider. ten artykul

    OdpowiedzUsuń